ضبط فیلم های تلویزیون با کامپیوتر

منتشر شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در دستۀ گیرنده دیجیتال کامپیوتر ۲ دیدگاه

آیا می‌خواهید با رایانه‌ی خودتان اقدام به ضبط فیلم‌های تلویزیونی کنید؟ در این مطلب به این درخواست شما پاسخ داده می‌شود. ضبط کردن همیشه دارای مزایای زیادی بوده که یکی از آنها به اشتراک گذاشتن آن با دیگران و یا دیدن فیلم و تصاویر مورد نظر در زمان مناسب آن است. اما برای اینکه با یک رایانه بتوان فیلم تلویزیونی را ضبط نمود، باید چه کاری انجام داد. سوالی است که در این مطلب قصد پاسخ دادن به آن را داریم.

در درجه‌ی اول باید رایانه‌ی شما بتواند امواج تلویزیون را دریافت کند. اخیراً که امواج دیجیتال شبکه‌های مختلف در بیشتر شهرهای کشور قابل دریافت است، چه بهتر که از آنها برای دریافت شبکه‌های مختلف روی رایانه استفاده کرد. پس برای این کار شما نیاز به یک گیرنده دارید که به آن گیرنده دیجیتال رایانه گفته می‌شود.

این وسیله، یک دستگاه قابل اتصال به رایانه از طریق درگاه USB است که یک برنامه هم همراه آن است که باید روی رایانه خود نصب کنید. حالا تنظیمات اولیه را انجام داده که شاید در عرض چند دقیقه قابل انجام باشد. پس از آن خواهید دید که شبکه‌های مختلف را می‌توانید با رایانه‌ی خود دریافت نمایید.

ضبط فیلم های تلویزیون با کامپیوتر

ضبط فیلم های تلویزیون با کامپیوتر

اما برای ضبط کردن آنها باید چه کار کرد؟ همانطور که گفته شد، همراه گیرنده دیجیتالی که می‌خرید، نرم افزاری هم به شما تقدیم می‌شود که درون بسته‌بندی محصول است و با استفاده از آن می‌توانید کنترل کاملی روی شبکه‌ها و فیلم‌های مختلف خود داشته باشید. یکی از کارهایی که با آن برنامه می‌توانید انجام دهید، ضبط کردن فیلم روی کامپیوتر است. به سادگی چند کلیک می‌توانید این کار را انجام دهید و روی حافظه سخت (هارد) رایانه خود آن را ذخیره نمایید.

پیشرفته‌تر از آن شما قادرید که برنامه را طوری زمان بندی کنید که سر موعد مقرر شروع به ضبط کردن فیلم مورد نظر شما کند. در این صورت حتی نیازی به انجام دادن کار اضافی ندارید. برای اینکه بدانید هر برنامه چه زمانی شروع و ختم می‌شود، این دستگاه از فناوری به نام EPG استفاده می‌کند که همان فهرست برنامه‌های صدا و سیما است. پس باید با استفاده از آن برنامه خود را پیدا کرده و زمان آن را مشخص کنید. حال نرم افزار را روی آن زمان تنظیم کنید تا به محض شروع شدن برنامه تلویزیونی، اقدام به ضبط آن کند.

فراموش نکنید که در اولین قدم شما باید گیرنده دیجیتال رایانه را خریداری کرده و آن را به درستی روی رایانه‌ی خود نصب نمایید. با اطلاعات بیشتر راجع به این وسیله در خدمت شما هستیم.