برای گیرنده دیجیتال کامپیوتر نرم افزار خاصی نیاز است؟

منتشر شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در دستۀ آموزش گیرنده دیجیتال بدون دیدگاه

قبلاً گفته شد که شما برای اینکه بتوانید تلویزیون دیجیتال را روی رایانه‌ی خود دریافت کنید، باید هم سخت افزارش را تهیه کنید و هم نرم افزار را. اما حالا فرض کنیم که شما گیرنده‌ی دیجیتالی را تهیه کرده و قصد دارید از ان روی رایانه‌ی خود استفاده کنید. سوالی که از طرف خیلی‌ها مطرح می‌شود این است که آیا این گیرنده نیاز به یک نرم افزار خاصی برای اجرا شدن دارد؟ پاسخ این سوال هم بله است و هم خیر! برای اینکه بیشتر راجع به این موضوع بدانید، پیشنهاد می‌کنم که ادامه مطلب را هم مطالعه بفرمایید.

دقیقاً پس از اینکه شما دستگاه را به رایانه متصل کردید، نیاز است که نرم افزاری را نصب کرده تا بتوانید از امواجی که گیرنده برای شما می‌گیرد استفاده کنید. پس جواب این سوال مثبت است. اما این نرم افزار را به راحتی از خیلی جاها می‌توانید تهیه کنید. پس این نرم‌افزار چندان هم خاص نیست. پس نباید نگران این موضوع باشید که نرم افزار آن را باید چه کار کرد؟ یعنی از کجا باید تهیه کرد. اول از هم با یک جستجوی ساده در اینترنت می‌توانید آن را بیابید و جالب اینجاست که جایگزین‌های بسیاری هم برای آن وجود دارد که شرکت‌های مختلفی آنها را تولید کردند. شما می‌توانید با آن برنامه‌ای کار کنید و آن را روی رایانه‌ی خود نصب کنید که احساس راحتی بیشتری با آن می‌کنید.

اما، معمولاً با خود بسته محصول گیرنده‌ی دیجیتال هم یک عدد CD به شما تحویل داده می‌شود که در بین مقوای محصول است. و به وسیله‌ی ان می‌توانید نرم افزار را نصب نمایید. همان نرم افزاری که برای مشاهده‌ی برنامه‌های تلویزیونی لازم دارید.

نرم افزار گیرنده دیجیتال

نرم افزار گیرنده دیجیتال

اما جالب است بدانید که یکی از این برنامه‌ها، Windows Media Center خود سیستم عامل ویندوز است که شما را از نصب هر گونه برنامه‌ای بی‌نیاز می‌کند. شما با این نرم افزار بسیاری حرفه‌ای و لذت بخش می‌توانید مبادرت به دیدن فیلم‌های مختلف و گوش دادن به رادیو کنید. تنظیمات آن بسیار ساده است و حتی می‌توان از نرم افزار خود بسته‌ی محصول هم چشم پوشی کرد.

نصب چند برنامه دیدن فیلم از گیرنده دیجیتال، مشکلی برای شما ایجاد نخواهد کرد. شاید خواسته باشید چندین برنامه را امتحان کنید. اینجاست که فایل نصبی نرم افزار مشاهده تلویزیون دیجیتال را تهیه کرده و با دوبار کلیک آن را روی رایانه‌ی خود با سهولت تمام نصب نمایید. بدین صورت خواهید دید که گیرنده‌ی دیجیتال رایانه‌ی شما چقدر کار را راحت‌تر کرده است. در ضمن کار با این نرم افزارها در سایت، در دسته بندی خاص خود، به صورت کامل و جامع توضیح داده شده است. پیشنهاد می‌شود به آنها هم مراجعه نمایید.