گیرنده دیجیتال در چه شهرهایی پشتیبانی میشود؟

منتشر شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در دستۀ تلویزیون دیجیتال ۱ دیدگاه

آیا می‌خواهید گیرنده دیجیتال خریداری کنید و نمی‌دانید که آیا شهر شما از این قابلیت پشتیبانی می‌کند یا خیر؟ پس با این مطلب همراه باشید که به شما منبعی موصقی را معرفی خواهیم کرد تا بتوانید ببینید که ایا صدا و سیمای شهر شما امواج تلویزیون دیجیتال را به سمت و سوی شما روانه می‌کند یا خیر.

قبل از اینکه اقدام به خرید گیرنده دیجیتال، چه برای تلویزیون و چه برای رایانه‌ی خود، بکنید، بهتر است که یک تحقیق کوچک انجام دهید که ببینید آیا شهر و منطقه‌ی شما از این نوع امواج دارد؟ که بعداً با مشکل مواجه نشوید.

صدا و سیمای کشور در حال گذر از پل آنالوگ به دیجیتال است. در آینده‌ای نزدیک که سال 2015 در نظر گرفته شده است، قرار است سال خاموشی آنالوگ نام‌گذاری شود که دیگر هیچ فرستنده‌ی آنالوگی کار نمی‌کند و همه‌ی فناوری‌ها به سمت دیجیتالی شدن سوق پیدا کنند. پس اگر هم یک گیرنده‌ی دیجیتال دارید و الان در حال حاضر نمی‌توانید از آن استفاده کنید، مطمئن باشید که در آینده‌ای نزدیک قادر خواهید بود که از امواج دیجیتال تلویزیون هم بهره‌مند شوید. هر چند اگر هم هنوز اقدام به خرید نکردید، بهتر است دست نگه دارید. چون ممکن است در آینده که چند سال بعد باشد، نمونه‌های بهتری و پیشرفته‌تری از گیرنده‌ی دیجیتال هم برای رایانه و هم برای تلویزیون وارد بازار شوند. ولی اگر همینک امواج دیجیتال صدا و سیما دور و بر شما موجود است، بهتر است که از فرصت استفاده کرده و با خرید یک دستگاه گیرنده‌ی دیجیتال، تصاویر بسیار با کیفیت‌تری را دریافت کنید.

گیرنده دیجیتال در چه شهرهایی

گیرنده دیجیتال در چه شهرهایی پشتیبانی می‌شود؟

منبع و مرجع اصلی اعلام فهرست مناطق تحت پوشش تلویزیون دیجیتال، صدا و سیمای جمهوری اسلامی ایران است. پس برای اطلاع از این موضوع اینجا کلیک کنید و مناطقی که شما می‌توانید در آنجا از گیرنده دیجیتال استفاده کنید را بیابید.

در ادامه خدمت شما فهرست استان‌هایی که گیرنده دیجیتال در آنها پشتیبانی می‌شود را آوردیم، که با کلیک روی هر کدام می‌توانید به شهرستان‌هایی که از این قابلیت پشتیبانی می‌کنند هم پی ببرید. فقط کافی است که استان خود را پیدا کنید و روی آن کلیک کنید. حال به گشت و گذار منطقه خودتان بپردازید.

اگر شهر شما داخل این فهرست بود، مطمئناً بهتر است که اقدام به خرید گیرنده دیجیتال نمایید.