رایانه و تلویزیون دیجیتال

منتشر شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در دستۀ گیرنده دیجیتال کامپیوتر بدون دیدگاه

داشتن تلویزیون روی رایانه بسیار جذاب است. شما می‌توانید علاوه بر کارهایی که با رایانه انجام می‌دهید، اقدام به دیدن فیلم و یا فوتبال هم بکنید. این کار به شما کمک می‌کند تا از زمان خود به درستی استفاده کنید. حتی در این شرایط کارهایی را می‌توانید انجام دهید که در حالت‌های عادی قادر به انجام دادن آنها نیستید. مثلاً می‌توانید به صورت زمان بندی شده برنامه‌ی مورد علاقه‌ی خود را ضبط کنید و سر فرصت شروع به تماشای آن کنید.

برای رسیدن به این هدف شما راه‌کارهای متفاوتی پیش رو دارید. مثلاً می‌توانید یک کارت TV تهیه کرده و اقدام به گرفتن امواج و نمایش ان روی رایانه‌ی خود کنید. اما امروزه با توسعه‌ی دستگاه‌های قابل حمل شاید بهتر باشد وسیله‌ای را تهیه کنید که اگر خواستید مثلاً آن را بین رایانه و لپ تاپ خود جابجا کنید، مشکلی نداشته باشید. در این حالت بهترین گزینه گیرنده‌ی دیجیتال زمینی رایانه است که از طریق درگاه USB به رایانه‌ی شما متصل می‌شود.

این وسیله علاوه بر اینکه از اندازه بسیار کوچکی برخوردار است، دارای قابلیت‌های بسیاری می‌باشد. مثلاً حتی با آن می‌توانید در حال حرکت فیلم‌های مورد علاقه خود را روی لپ تاپ مشاهده کنید. با کنترلی که همراه این دستگاه گیرنده دیجیتال وجود دارد، با خیال راحت می‌توانید برنامه گیرنده‌ی دیجیتال را باز کرده و به دور نشسته و برنامه‌های خود را مدیریت کنید و یا حتی در موقع ضرورت بخشی از آن را با کنترل از راه دور ضبط نمایید.

در نهایت خواهید دید که با این وسیله‌ی کاربردی که به نوعی سخت افزار رایانه تلقی می‌شود، به سادگی تمام می‌توانید رایانه و تلویزیون را کنار هم داشته باشید و از هر دوی آنها نهایت اسفتاده را ببرید. با اطلاعات بیشتر راجع به گیرنده دیجیتال همراه ما باشید.