کیفیت EPG شبکه‌های سیما

منتشر شده در ۱۳۹۲/۰۹/۰۹ در دستۀ اخبار تلویزیون بدون دیدگاه

همیشه شاهد این موضوع بودیم که اول فناوری مورد نظر وارد می‌شود و سپس اقدام به توجه برای بالا بردن کیفیت آن می‌شود. قبلاً در مورد اینکه EPG چیست به طور کامل صحبت کردیم. اما باید گفت که الانی که شما فهرست برنامه‌ها را درون نمایشگر خود باز می‌کنید، آیا دقیقاً آن چیری را می‌بینید که اتفاق افتاده و یا می‌افتد؟ منظور این است که زمان‌بندی که برای برنامه‌ها در نظر گرفته شده است دقیقاً سر زمان مقرر اجرا می‌شود؟

نرم‌افزار تلویزیون دیجیتال را از روی رایانه اجرا می‌کنید و یا تلویزیون خود را روشن می‌کنید. می‌خواهید بدانید که امروز در بین شبکه‌ها و برنامه‌های مختلف چه چیزهایی چشم شما را می‌گیرد تا برای دیدن آن برنامه‌ریزی کنید و یا حتی دستگاه خود را برای ضبط آن زمان‌بندی کنید. اما چیزی که متوجه می‌شوید چیست؟

هیچ کدام از عناوین برنامه‌ها که قرار است سر زمان مشخصی پخش شوند، اصلاً سر جای خود قرار ندارند. یعنی این فهرست اصلاً کارایی ندارد. فکر کنم فقط اخبار سر موعد مقرر پخش می‌شوند که اگر آن هم محدودیت نداشت، حداقل چند ساعت تاخیر برای صدا و سیما قابل توجیه بود!

ولی در هر حال باید منتظر بود و ببینیم که می‌توان روی این EPG حساب باز کرد و طوری برنامه‌ریزی کرد که حتی بتوان دقیق یک برنامه را با نرم افزار ضبط کرد و بعداً آن را مشاهده کنید؟ من یکی که بعدی می‌دانم!