ماشین زمان در BlazeDTV

منتشر شده در ۱۳۹۲/۱۰/۰۴ در دستۀ آموزش BlazeDTV بدون دیدگاه

ماشین زمان چیز خارق‌العاده‌ای نیست! در مورد اینکه ماشین زمان چیست، در مقالات قبلی به تفضیل راجع به آنها توضیح داده شده. اما در اینجا با هم می‌خواهیم این فناوری را در نرم افزار BlazeDTV بررسی کنیم. این برنامه مثل بیشتر برنامه‌های پخش‌کننده‌ی برنامه‌های تلویزیونی به شما این امکان را می‌دهد از یک سامانه‌ی ضبط کننده‌ی خودکار فیلمی استفاده کنید که به ماشین زمان معروف است.

ماشین زمان در BlazeDTV به شما این امکان را می‌دهد که در آن قسمت از بخش‌های یک فیلم یا فوتبال که تلویزیون در حال پخش کردن است، و نرم افزار آن را ذخیره کرده است، پیمایش کنید. تقریباً چیزی مثل اینکه شما در حال دیدن یک DVD هستید. البته باید دقت کنید که تمام برنامه‌ها قابل ضبط شدن بوسیله‌ی ماشین زمان نیستند. چون هم برای این کار باید مدام نرم افزار در حال اجرا باشد، هم اینکه حافظه‌ی سخت شما باید ظرفیت کافی را داشته باشد. که تقریباً هر دوی اینها برای یک کاربر عادی رایانه دارای محدودیت هستند.

به طور پیش‌فرض، یعنی از همان اولی که برنامه‌ی BlazeDTV را اجرا می‌کنید، ماشین زمان آن فعال نیست. یعنی آن چیزی از تلویزیون که شما مشاهده می‌کنید، مستقیماً همان امواجی است که گیرنده دیجیتال رایانه‌ی شما آن را دریافت می‌کند. اما برای فعال کردن آن کافی است که روی دکمه‌ی “مکث” که در پنجره‌ی کنترلی BlazeDTV موجود است یکبار کلیک نمایید. با این کار نمایش شبکه به صورت موقتی متوقف خواهد شد، اما آن چیزی که در حال پخش است روی حافظه ذخیره می‌شود و بعداً می‌توانید با نوار پیمایش به محلی که مد نظرتان است منتقل شوید و یا از آن به بعدی که ندیدید را ببینید.

ماشین زمان در BlazeDTV

به محض اینکه شما روی این دکمه کلیک کردید، نرم افزار شروع به ضبط برنامه‌ی در حال پخش از آنجا به بعد می‌کند. البته شما هیچ چیز متوجه نمی‌شوید و وقتی دوباره روی دکمه “اجرا” کلیک می‌کنید، خواهید دید آن چیزی که تا به الان در حال ضبط شدن بود و شما از آنجا به بعد روی دکمه مکث کلیک کردید، برای شما پخش خواهد شد.

بدین صورت خواهید دید که هیچ بخش از فیلم یا فوتبال یا حتی دیگر برنامه‌های تلویزیون را از دست نخواهید داد. به سادگی می‌توانید آنها را مثل یک فیلم روی DVD ببینید. اما در حالت عادی که ماشین زمان BlazeDTV فعال نیست، حافظه‌ی سختِ رایانه‌ی شما درگیر هیچ موضوعی نیست. پس در حالت عادی سعی کنید که ماشین زمان را فعال نکنید. مگر اینکه مثلاً الان می‌خواهید بروید دست به آب (مستراح!) و نمی‌خواهید لحظه‌ای از فیلم را از دست بدهید. خوب، روی مکث کلیک کنید و بعد از اینکه برگشتید، دوباره روی دکمه‌ی اجرا کلیک نمایید. اگر می‌خواهید با تصویر با دکمه‌های مکث و اجرا آشنا شوید، به مقاله‌ی پنجره‌ی کنترلی BlazeDTV مراجعه نمایید.