لیست کانال ها در پنجره EPG

منتشر شده در ۱۳۹۲/۱۰/۰۳ در دستۀ آموزش BlazeDTV ۵ دیدگاه

برای اینکه بتوانید بین شبکه‌های مختلف جابجا شوید، باید به لیست یا فهرست شبکه‌های مختلف در نرم افزار BlazeDTV دسترسی داشته باشید. برای این منظور سازنده‌ی این برنامه پنلی به نام EPG را به شما معرفی می‌کند که با استفاده از آن فهرست کل شبکه‌های صوتی و تصویری که در هنگام کانال‌یابی پیدا شده است را به شما نشان می‌دهد.

به محض اینکه نرم افزار را اجرا می‌کنید، پنل EPG باز شده و به شما فهرست کانال‌ها را همراه با عکس بندانگشتی هر کدام نشان می‌دهد. شما برای باز کردن یک شبکه در پنجره‌ی اصلی برنامه، کافی است که دوبار روی آن کلیک کنید. در زیر عکسی از شمایل این پنل می‌بینید:

لیست کانال ها در پنجره EPG

لیست کانال ها در پنجره EPG

پنل EPG دارای سربرگ‌های مختلفی است که از طریق پایین پنجره قابل کلیک کردن است. حالا اول با شماره گذاری‌هایی که برای هر کدام از این سربرگ‌ها قرار داده شده است، شما را با بخش‌های مختلف پنل EPG آشنا می‌کنم. با شماره‌های زیر همراه با عکس بالا همراه باشید:

1- این سربرگ که دقیقاً همانی است که در عکس بالا شاهد آن هستید، فهرست تمامی کانال‌ها را به شما نشان می‌دهد. بسته به اینکه چه مقدار شبکه در کانال یابی پیدا شده است، می‌توانید با گرفتن لغزنده‌ی عمودی کانال تلویزیونی یا رادیویی مورد نظر خود را انتخاب کرده (رویش دوبار کلیک کنید) تا در پنل اصلی نرم افزار BlazeDTV ان را ببینید.

2- با کلیک روی سربرگ دوم به نام Show Programs فهرست برنامه‌های همان کانال مورد نظر که همینک فعال است قابل مشاهده است. این فهرست همان EPG است که برای برخی از شبکه‌های ایران فعلاً غیرفعال است. همانطور که می‌بینید، به دلیل اینکه این برنامه با زبان فارسی چندان تناسب ندارد، فعلاً عناوین برنامه‌ها را به صورت نامفهوم نشان می‌دهد.

3- این سربرگ مخصوص شبکه‌های مورد علاقه‌ی شماست. اگر در حال تماشای یک فیلم دوست داشتید آن را به این فهرست اضافه کنید، باید از این بخش بالای سربرگ اولی، روی دکمه‌ی Add to favorive که به شکل یک قلب است کلیک کنید. حالا که به این سربرگ شماره 3 رجوع می‌کنید، خواهید دید که آن شبکه و شبکه‌های دیگری که قبلاً به فهرست علاقه‌مندی‌ها اضافه کردید، به صورت فهرست درختی قابل نمایش است. این فهرست بیشتر برای موارد کاربرد دارد که بیش از صدها شبکه برای دیدن وجود دارد.

4- و سربرگ آخر که به نام Show schedule یا “نمایش زمان‌بندی‌ها” است برای زمان بندی‌های ضبط فیلم کاربرد دارد. بسیار جذاب است که برنامه‌ای را برای ضبط خودکار به این بخش می‌سپارید و با خیال راحت منتظر ضبط شدن آن باشید. توضیحات بیشتر هر کدام را در مقالات دیگر پیگیر باشید.