تبدیل کامپیوتر به تلویزیون

منتشر شده در ۱۳۹۲/۰۹/۱۰ در دستۀ گیرنده دیجیتال کامپیوتر ۸ دیدگاه

رایانه‌ها جزء وسایلی هستند که در هر جایی یافت می‌شوند. از طرف دیگر تلویزیون هم بودنش همه جا لازم است تا بتوانیم شبکه‌های مختلف را دریافت کنید و از اوقات خود استفاده کنید. اما آیا می‌توان این دو دستگاه را با هم اقدام کرد تا هم در هزینه و هم در امکانات صرفه جویی کرد؟ باید گفت بلی! تلویزیون را نمی‌توان به رایانه تبدیل کرد. اما می‌شود کامپیوتر را به تلویزیون تبدیل کرد و علاوه بر اینکه کارهای پردازشی خود را انجام دهید، شبکه‌های تلویزیونی و رادیویی را هم دریافت نمایید. در این مقاله به راهکاری برای تبدیل کامپیوتر به تلویزیون اشاره می‌شود.

رایانه تمام آن چیزی که یک تلویزیون دارد را در خود جای داده است. چه بسا دارای امکانات بسیار پیشرفته‌تری است. برای همین به نظر می‌رسد استفاده از این امکانات برای دریافت سیگنال‌های تلویزیونی و رادیویی امری به صرفه باشد. اما آیا تمامی امکانات از قبل درون رایانه‌ها تعبیه شده است؟

باید گفت که خیر! برای اینکه شما بتوانید رایانه‌ی خود را به تلویزیون تبدیل کنید، باید یک سخت افزار و یک نرم افزار داشته باشید. سخت افزار همان چیزی است که شما به رایانه‌ی خود متصل می‌کنید که کار دریافت سیگنال‌ها را به عهده دارد. نرم‌افزار هم روی رایانه‌ی شما مثل دیگر برنامه‌های رایانه‌ای نصب می‌شود تا بتوان از قابلیت‌های آن سخت افزار استفاده کرد. نرم‌افزارها رایگان هستند و یا همراه با خود سخت‌افزار ارائه می‌شوند. اما برای تهیه‌ی سخت افزار مورد نظر باید پول پرداخت نمایید. بدین صورت به راحتی و با آموزش‌های این سایت می‌توانید کامپیوتر خود را تبدیل به تلویزیون آن هم از نوع دیجیتال کنید.

تبدیل کامپیوتر به تلویزیون

تبدیل کامپیوتر به تلویزیون

گیرنده‌ی دیجیتال کامپیوتر همان چیزی است که شما به آن نیاز دارید. این وسیله که در ابعاد و شکل‌های مختلف ساخته می‌شود، قادر است که امواج تلویزیون دیجیتال، که باید صدا و سیمای شهر شما از ان پشتیبانی کند، را دریافت می‌کند و قابل استفاده روی رایانه‌ی شما می‌کند. به دلیل اینکه خود رایانه‌ی شما دارای چنین سخت افزاری نیست، اگر می‌خواهید روی رایانه اقدام به تماشای برنامه‌های تلویزیونی کنید، این وسیله را تهیه نمایید.

این گیرنده دیجیتال رایانه، به درگاه USB رایانه یا لپ‌تاپ شما متصل شده و پس از نصب نرم افزار مربوطه شما می‌توانید شبکه‌های مختلف را با کیفیت بالا دریافت کنید. البته همانطور که گفته شد، باید دقت نمایید که کانال‌های دیجیتالی در منطقه‌ی شما وجود داشته باشد که همینک در بیشتر شهرهای کشور از این قابلیت پشتیبانی می‌شود.

حالا علاوه بر اینکه می‌توانید تلویزیون را روی رایانه‌ی خود داشته باشید، از امکانات بیشتری هم برخوردار خواهید بود. مثلاً به صورت خودکار می‌توانید اقدام به ضبط فیلم‌های تلویزیونی کنید. این کار شاید برای زندگی امروزی که زمان باید مدیریت شده باشد، بسیار حائز اهمیت است. یا استفاده از ماشین زمان به سادگی به شما این امکان را می‌دهد که دیدن تلویزیون را مثل دیدن یک فیلم سینمایی تجربه کنید و هیچ لحظه‌ای را از دست ندهید. برای اطلاعات بیشتر با مقالات دیگر سایت همراه باشید.